Toimitusehdot

1. Toimitusaika

Tuotteidemme toimitusaika tilauksen vastaanotosta tuotteen saapumiseen asiakkaalle on 3–7 arkipäivää. Varmistaaksemme tilaamienne tuotteiden tuoreuden emme lähetä tuotteita torstaisin ja perjantaisin, viikonloppuisin emmekä juhlapyhien aikana.

Tuotteen lähetyspäivä on aina sen valmistuspäivä. Tuotetiedoista näette tuotteen säilyvyysajan. Säilyvyysaika on kuitenkin aina vähintään kolme päivää. Kaikkien verkkokaupassa myytävien tuotteiden toimitusaika on säilyvyysajan puitteissa. Vaaleiden leipien kohdalla säilyvyysaika on lyhyt (3 päivää valmistuspäivästä), joten suosittelemme noutamaan vaaleita leipiä sisältävät tilaukset mahdollisimman pian postista.

Kursulainen ei ole korvausvelvollinen Postin toiminnan aiheuttamista viivytyksistä toimitusaikoihin.

2. Toimitustavat

Tuotteet toimitetaan tilaajan valinnan mukaan joko Matkahuollon Bussipakettina tai Postin palveluna. Jos tilaaja valitsee toimitustavaksi Postin, voi hän päättää haluaako toimituksen postikonttoriin vai pakettiautomaattiin.

Pakettiautomaatti tai postikonttori on aina asiakkaan ilmoittamaa toimitusosoitetta lähin. Automaatin sijaintia ei voi valita, sillä verkkokauppaamme ei ole integroitu postin tietojärjestelmiin.

Matkahuollon Bussipaketti noudetaan saapumisilmoitukseen merkitystä Matkahuollon  toimipisteestä.

Toimituskulut ovat kaikilla toimitustavoilla 7,90 € ja ne sisältyvät tilauksen laskutettavaan kokonaishintaan.

3. Toimitusrajoitukset

Verkkokauppamme toimittaa tuotteita Manner-Suomeen. Ahvenanmaalle ja muualle maailmaan toimitusajoissa voi olla paljon vaihtelua, emmekä voi taata tuotteiden ehtimistä perille säilyvyysajan puitteissa. Jos asiakas kuitenkin haluaa tilata tuotteita toimitusrajojen ulkopuolelle, voi hän sen tehdä ottamalla yhteyttä sähköpostitse myyntiin (kauppa@kursulainen.fi). Varmistamme erikseen jokaisen ulkomaille lähetettävän tilauksen kohdalla, onko toimitus mahdollinen säilyvyysaikojen puitteissa ja aiheuttaako se lisäkustannuksia. Verkkokaupan toimitusehdot eivät koske toimitusrajoituksen ulkopuolelle tehtyjä tilauksia.

3. Maksutavat

Ostosopimus syntyy, kun asiakas on suorittanut maksun tilaamastaan tuotteesta ja vastaanottanut tilausvahvistuksen sähköpostitse. Säilyttäkää tilausvahvistus mahdollisen tilausta koskevan viestinnän varalle. Maksupalveluissa kumppanimme on Checkout Finland Oy. Maksun voi suorittaa seuraavilla tavoilla:

Verkkomaksu

Verkkomaksu on mahdollista Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, OP:n, POP Pankin, S-Pankin, Säästöpankkien ja Ålandsbankenin asiakkaille.
Käytät maksaessasi oman pankkisi verkkotunnuksia ja kun olet maksamassa ostoksiasi, siirryt kaupan sivuilta verkkopankkiin ja maksat tilauksesi suoraan omalta tililtäsi. Maksutapahtuman näet verkkopankin tilitiedoista. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy. Maksutietojen välitys sinun ja pankkisi välillä on turvallista, sillä maksutiedot suojataan SSL-salausmenetelmällä.

Visa ja Mastercard

Voit maksaa sekä Debit- että Credit -ominaisuuksilla varustetulla kortilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla.

Maksupalvelukumppanimme yhteystiedot

Checkout Finland Oy
Pyhäjärvenkatu 5 C, 33200 Tampere
Y-tunnus 2196606-6
OVT-tunnus 003721966066

Lisää tietoa maksupalvelukumppanistamme Checkout Finlandista löydät täältä 

4. Palautusoikeus, tuotevaihdot ja reklamaatiot

Kursulaisen tuotteilla ei ole niiden luonteen vuoksi automaattisesti määräytyvää vaihto- ja palautusoikeutta, koska kerran tilattuja tuotteita ei voi myydä uudelleen.
Jos tilaamanne tuote on viallinen tai väärä, myönnämme hyvityksen tuotteesta tai lähetämme tilalle uuden tuotteen reklamaatiota vastaan. Reklamaatio tapahtuu täyttämällä ja lähettämällä reklamaatiolomake. Lomakkeessa tulee ilmoittaa, millainen vika tuotteessa on tai millä tavalla tuote ei vastannut tilausta. Liittäkää lomakkeeseen kuva viallisesta/väärästä tuotteesta, sekä tilausvahvistuksesta löytyvät tunnistetiedot (tilaajan nimi ja tilausnumero). Kertokaa lomakkeessa myös haluatteko saada rahat takaisin vai toivotteko, että lähetämme uuden tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle. Toimitamme uuden tuotteen mahdollisimman pian tai rahallisen hyvityksen 14 päivän kuluessa reklamaation saapumisesta.

Reklamaatiolomakkeella voi myös ilmoittaa muut tilausta koskevat asiat, joihin toivoisitte parannusta. Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Jos reklamaatio koskee toimitettua tuotetta, pyydämme ilmoittamaan reklamaation yhteydessä nimenne ja tilausnumeron, jota reklamaatio koskee.